Az osztrákok tavaly személyenként 1425 kilométert utaztak vonattal, ezzel átvették a vezetést az eddig a lista élén álló Franciaországtól (1400 kilométer). A harmadik helyen Svédország (1235 kilométer), a negyediken Dánia (1215 kilométer), az ötödiken pedig Németország (1085 kilométer) áll. 2013-ban az osztrák vasutak szerelvényei összesen 12,1 milliárd kilométert tettek meg.
A Közlekedési Klub illetékese szerint a kiemelkedő osztrák eredmények oka az ország vasúthálózatának és a helyi vasútvonalaknak a korszerûsítése és a gyorsabb vasútforgalom. Ugyanakkor kiemelte: mivel a munkaidő az elmúlt időben sokkal rugalmasabbá vált, a járatokat tovább kell sûríteni az esti és a hétvégi időszakban.
Az összesített lista 9. helyen álló Magyarország (790 kilométer) éppen megközelíti az uniós átlagot, az évi 830 kilométert. A felsorolást Lettország (135 kilométer) és Görögország zárja (75 kilométer). Málta és Ciprus nem szerepel az uniós listán, mert itt nincsenek az országot áthálózó vasútvonalak.
Azonban Ausztria is csak a második helyre szorulna, ha nem csupán az uniós tagállamokat vizsgálnánk. Ugyanis Svájcban 2430 kilométer volt az átlagos, egy főre jutó vasúton megtett kilométerek hossza 2013-ban.
A felmérés szerint a legtöbb uniós tagállamban mára egyre népszerûbb a vasúti közlekedés. A 2005-ös eredményekhez viszonyítva Ausztriában, Nagy-Britanniában, Svédországban és Luxemburgban jelentősen növekedett a vasútforgalom, azonban Olaszországban, Magyarországon, Bulgáriában és Romániában visszaesés tapasztalható – írja felmérésében az Osztrák Közlekedési Klub.
Osztrák vonat: korszerûbb és gyorsabb lett a vasúti közlekedés Ausztriában