Mobil mérőegység: ha ilyen kamerát ne hajtson gyorsan és ne integessen vidáman Fotó: ÖAMTC
Az építési területen maximum 80-nal lehetett hajtani, írja az ORF, május elejétől október közepéig mégis körülbelül 100 ezer autó nem tartotta be a korlátozást. A 8,7 kilométeres szakaszra a rendőrség egy mobil mérőegységet (Section Control) telepített, a rendszer két helyen regisztrálta az autókat és az átlagsebességüket mérte. A leggyorsabban hajtó autós 171 kilométeres sebességgel száguldott az adott területen. A büntetésből befolyó pénz nagyobb részét az út- és autópálya-kezelő cég (ASFINAG) kapta, kisebb hányada a rendőrséget illeti.
Az Osztrák Autóklub tájékoztatása szerint hat mobil és hat állandó mérőegység figyeli autók sebességét az osztrák utakon. Általában balesetveszélyes helyekre telepítik a berendezéseket, de munkaterületek közelében is beleszaladhatunk ilyen eszközbe. A tapasztalatok szerint a bemért szakaszokon 10-15 százalékkal csökken az autók sebessége és 50 százalékkal kevesebb baleset történik – inkább ez a lényeges, nem annyira a büntetés.
Állandó mérőműszek:
A9 Plabutsch-alagút
A7 Bindermichl-alagút
A2 Ehrentalerberg-alagút (Klagenfurt környéke)
A2 Edlitz és Grimmenstein között (100-as, esőben/hóban 80-as korlátozó tábla)
A22 Kaisermühlentunnel
B37 Gföhler Berg
Mobil egységek:
A2: Hartberg – és Burgenland határa között az építkezésnél
A8: Weibern – Haag
A9: Bosruck-alagút – 2015. október 23-ig.
A10: Oswaldiberg-alagút
A23: Inzersdorf környéke
S6: Oberaich és Bruck/Mur között