Ausztria: bemérték az A4-es autópályán Schwechat környékén? Most megtudhatja, miért kapott csekket!

Mobil mérőegység: ha ilyen kamerát ne hajtson gyorsan és ne integessen vidáman Fotó: ÖAMTC

 

Az építési területen maximum 80-nal lehetett hajtani, írja az ORF, május elejétől október közepéig mégis körülbelül 100 ezer autó nem tartotta be a korlátozást. A 8,7 kilométeres szakaszra a rendőrség egy mobil mérőegységet (Section Control) telepített, a rendszer két helyen regisztrálta az autókat és az átlagsebességüket mérte. A leggyorsabban hajtó autós 171 kilométeres sebességgel száguldott az adott területen. A büntetésből befolyó pénz nagyobb részét az út- és autópálya-kezelő cég (ASFINAG) kapta, kisebb hányada a rendőrséget illeti.

Az Osztrák Autóklub tájékoztatása szerint hat mobil és hat állandó mérőegység figyeli autók sebességét az osztrák utakon. Általában balesetveszélyes helyekre  telepítik a berendezéseket, de munkaterületek közelében is beleszaladhatunk ilyen eszközbe. A tapasztalatok szerint a bemért szakaszokon 10-15 százalékkal csökken az autók sebessége és 50 százalékkal kevesebb baleset történik – inkább ez a lényeges, nem annyira a büntetés.

Állandó mérőműszek:

A9 Plabutsch-alagút  

A7  Bindermichl-alagút

A2 Ehrentalerberg-alagút  (Klagenfurt környéke)

A2 Edlitz és Grimmenstein között (100-as, esőben/hóban 80-as korlátozó tábla)

A22 Kaisermühlentunnel 

B37 Gföhler Berg

 

Mobil egységek:

 

A2: Hartberg –  és Burgenland határa között az építkezésnél

A8: Weibern – Haag

A9: Bosruck-alagút – 2015. október 23-ig.

A10: Oswaldiberg-alagút

A23: Inzersdorf környéke

S6: Oberaich és Bruck/Mur között

 

 

 

About the author

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük