A kurier.at beszámolója szerint az osztrák cég nyeresége tavaly 1,8 milló euróval csökkent és 11,2 millió eurót ért el. A forgalom is kevesebb lett mintegy 11,2 millió euróval (222,2 millió euró). A cég főnöke, Sigi Menz azt nyilatkozta a kurier.at-nak, hogy a bajok forrása a Pécsi Sörfőzde. “Évek óta szûkülő magyarországi piac, borzasztó árverseny, meredeken emelkedő adók és bizonytalan gazdasági környezet, és az ezekre adott rossz válaszok”, foglalta össze a csökkenés okait az igazgató.
Ausztriában az Ottakringer jól tartja magát: tavaly 540.000 hektóliter sört adtak el, mindössze 0,1 százalékkal kevesebbet, mint 2012-ben. A csúcsmárkának számító Ottakringer világos ezzel együtt 3 százalékos bővülést könyvelhetett el.
Magyarországon – az interneten elérhető információk szerint – valóban nem rózsás a helyzet. A magyar sörfogyasztás 1990 óta csökken: akkor egy főre évi 100 liter jutott. 1995-ben már csak 74,5, tavaly pedig 63-66 liter volt ez a szám.
A piacon ráadásul az olcsó sörök keresettek: a 100 forint körüli áron kínált sörökre nagy a kereslet – a minőségi és drágább italok rovására.
Csapolásra várva: az olcsót issza a magyar