A tervek szerint az év végéig kilencszáz, 2016-ig hatezer és 2030-ig csaknem húszezer lakos költözhet Aspernbe. 2016-ig 2600 lakás és kétezer munkahely, 2030-ra pedig már több mint tízezer lakás és húszezer munkahely várja majd az ideköltözni szándékozókat.
A 240 hektárnyi összterületből száz hektárt beépítenek, száz hektárt közterületként alakítanak ki és negyvenhektárnyi területet pedig zöld részként hagynak. Négyezer négyzetméteren hoznak létre bevásárló negyedeket, Aspern szívébe pedig egy 14 hektáron elterülő tavat terveztek. Az infrastruktúra és a zöld felületek kialakítása háromszáz millió eurós (csaknem száz milliárd forint) befektetéssel készült, 2015-ig 23 millió eurót (mintegy hét milliárd forint) fordítanak óvodák és iskolák építésére.
A városterület tervezéséért, a beruházásért és az értékesítésért a Wien 3420 AG a felelős, amely a 26,6 százalékban az osztrák szövetségi ingatlankezelő (Bundesimmobiliengesellschaft), 73,4 százalékban pedig a Gallup GmbH, vagyis a Bécsi Gazdasági Ügynökség (Wirtschaftsagentur Wien), a bécsi központú Vienna Insurance Group (VIG) biztosító és az osztrák takarékpénztár tulajdonában van.
Az első, hivatalosan átadott tizennyolc lakást a lakók maguk tervezhették, ezért nincsen közöttük két egyforma. Az év végéig további 420 lakás készül el, amelyek azonban már mind elkeltek.
A lakások kialakítása követi a 21. századi kihívásokat. Aspern lakásai és irodái energiatakarékos felügyeleti rendszerrel rendelkező épületek, amelyek környezettudatos és gazdaságos energiaellátást biztosítanak.
A hivatalos átadón Michael Ludwig városi tanácsos kiemelte: Aspern akkora, mint Bécs 8. és 9. kerülete együttvéve, ezért az infrastruktúráról is gondoskodni kell. Az új városrész jelenleg nyolc perc sétára van az U2-es metróvonal Seestadt megállójától. A tervek szerint a városrészben további metrómegállót, busz, villamos, helyi vasút és vonat összeköttetést építenek ki. De előnyt élveznek a környezettudatos megoldások, ezért a gyalogos útvonalakra, illetve a bicikli utakra külön figyelmet fordítanak. A tervek szerint 2017-ig megépül a bécsi A23-as autópálya felhajtója is.
Irodákat, tudományos, kutató és képzési központokat létesítenek és a tervek között szerepel egy ötvenezer négyzetméteren elterülő hotel megnyitása 2017-ig. A Hoerbiger német alkatrészgyártó cég 45 milliós beruházással 2013-ig csaknem hatszáz munkahelyet teremt az új városrészben.
A területen 1912 óta leszállópálya mûködött, ami akkor a kor egyik legmodernebb repterének számított. 1957-től autóversenyeket rendeztek itt, majd a nyolcvanas években a General Motors gyára üzemelt a helyen. 1988-tól autóvezetői tanpályaként funkcionált. A területet 2009-ben kezdték el átépíteni, de az ide vonatkozó városfejlesztési terv már a korai kilencvenes években megszületett, ám akkor még tízezer lakóról és hatezer munkahelyről beszéltek.
A városnegyed látványterve Fotó: vienna.at