Salzburgot egykor Ausztria „kerékpáros fővárosának” tartották. A közlekedési szakértők egyetértenek abban, hogy ez már nem így van: sok terv született ám az elmúlt években alig bővítették a kerékpárutakat. Sokan nem tartják biztonságosnak a kerékpáros közlekedést, ezért inkább nem ülnek biciklire, írja az ORF.
A közszolgálati médiának a helyi kerékpáros lobbiszervezet (Salzburger Radlobby) képviselője arról beszélt, a bicikliutakat ugyan jól jelzik, felfestésekkel ám az autósok és biciklisek ugyanazt az utat használják – kevés az önálló, elkülönített kerékpárút, a közös használat pedig veszélyes két keréken közlekedők számára, mondta az ORF-nek Bernhard Kreuzer. Kreuzer arról is beszélt, a gyérebb forgalmú utakon jó megoldás a kerékpársáv, a forgalmas utcákon csak a különálló, épített kerékpárút jöhet szóba.
Szakértő: a felfestett jelzések nem elegendőek
Ezt a véleményt osztja Harald Frey, a Bécsi Műszaki Egyetem közlekedési szakértője is. „A kerékpáros közlekedésnek, a kerékpározásnak biztonságos infrastruktúra kell. Ez nem azt jelenti, hogy gyorsan felfestünk valamit az útra, hanem arról, hogy szerkezetileg elkülönített, széles kerékpárutakat alakítunk ki” – mondta Frey.
Bár Salzburg évente kétmillió eurót fordít a kerékpáros infrastruktúra bővítésére, sok fontos projekt még mindig megvalósításra vár. Ezek közé tartozik például a városközpont és Wals-Siezenheim között egy kerékpárút építése a tartományi főútvonal mellett. Salzburg városa szerint azonban ez nyárra elkészülhet.
Borítókép: ORF