Tragédia Burgenlandban: lezuhant a seregélyeket riasztó repülőgép, meghalt a pilóta

Hétfő reggel negyed hét körül történt az eset: a 65 éves pilóta gépével seregélyriasztást végzett a környékbeli szőlők felett. Az eddigi adatok szerint a repülő egy villanyvezetéknek ütközött, egyik szálát el is szakította, majd az egyik szőlőbirtokra zuhant, ahol felrobbant és kigyulladt.  Az azonnal értesített tûzoltók a lángokat eloltották, azonban a vezetőn már tudtak segíteni, a férfi a helyszínen életét veszítette. Az eddigi adatok szerint valószínûleg az alacsonyan járó Nap vakíthatta el a pilótát, aki egyébként jól ismerte a környékét.

A kigyulladt roncsot a tûzoltók oltották el Fotó: Tûzoltóság Podersdorf am See

A kigyulladt roncsot a tûzoltók oltották el Fotó: Tûzoltóság Podersdorf am See

 

A szőlősgazdáknak a szüret környékén nagy károkat okozó madarakat csak meghatározott eszközökkel lehet elkergetni Burgenlandban, a riasztólövések mellett gyakran alkalmaznak kisebb repülőgépeket erre a feladatra. Munkájukat júliustól októberig végzik, összesen 10 település birtokait védik ilyen módon – a költségek a védett teürletek nagysága szerint osztják el. Az ORF és az Österreich 24 értesülései szerint a bécsi férfi egy Piper PA 18 típusú gépet vezetett, és több mint tíz éve dolgozott a burgenlandi borvidéken az erre a munkára specializálódott társaságnak. Tapasztalt és rutinos pilótának számított és oktatóként is dolgozott.

A seregélyek riasztást végző gépek kis magasságban repülnek a tőkék felett, ezért mind a vezetőknek, mind a légieszközöknek külön engedélyre van szükségük az osztrák légtérellenőrzési hatóságtól, az Austro Control-tól. A feladatra csak kiválóan végzett pilóták alkalmasak – a 422 kilogrammos, csaknem 7 méter hosszú Piper átlagosan 185 kilométeres sebességgel halad. A Starfighter-nek is nevezett (a seregély német elnevezése – Stare – nyomán képzett név) repülősök munkája abszolút nem veszélytelen, két éve egy pilótanő ütközött neki egy fa tetejének gépével és egy szántóföldre zuhant – ő súlyos sérülésekkel, de megúszta a balesetet és újra gépre szállt. Az utolsó halálos baleset 1990-ben történt, azonban az elmúlt években több repülő is balesetet szenvedett. 

 

A Piper PA 18-as repülőgép

A Piper PA 18-as repülőgép

 

 

About the author

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük